ANT er godkjent bedriftshelsetjeneste i henhold til Arbeidstilsynets krav. I ANT betrakter vi kvalitet og kompetanse som en strategisk innsatsfaktor og et viktig konkurransefortrinn. Vi er på kontinuerlig søk etter forbedringer og gjennomfører tiltak som videreutvikler kvaliteten i det arbeidet vi utfører. Vår praksis skal i størst mulig grad være basert på «best praksis» og forskningsresultater.
ANT har høyt fokus på faglighet og kvalitet i alle ledd og dette sikres gjennom et tverrfaglig samarbeid innenfor hvert fagområde. ANT har også en tydelig strategi på hvordan utvikle tjenester relatert til samfunnsutviklingen og nye behov, både i det lovmessige og andre behov kundene avdekker.
Suksessfaktorer:
- God balanse mellom helsefremmende, forebyggende og rehabiliterende oppgaver
- God integrering av BHT opp mot det øvrige HMS- og IA-arbeid; nær kontakt mot HR og HMS-funksjon.
- Synlighet og nærhet mot ledere og verneombud/tillitsvalgte
- Faste kontaktpersoner for å sikre avtalt kvalitet i tjenesteplanlegging, leveranser, evalueringer, korrigeringer og relasjoner
- Være en forutsigbar leverandør
- Bruk av spisskompetanse i tillegg til breddekompetanse
- Årlige kundetilfredshetsundersøkelser og jevnlig evaluering av leveranser